Första jobbdagen

Idag var jag min första dag på Sommarlovsentreprenör. Det var väldigt inspirerande, dock lite jobbigt med alla gruppövningar. Jag fungerar inte så bra i grupp.
Det är väldigt jobbigt att komma på vad man ska göra. Men imorgon ska alla fundera på sin affärsidé, så jag hoppas att jag kommer på något då.

Just nu håller jag på (eller ska i alla fall börja) med att göra lunch till imorgon, det är nästan jobbigaste delen! Jag ska göra stekt ris, vilket är supergott tycker jag! En portion är också bara 366 kcal. Det är bra när det gäller en hel lunch eller middag. Sedan kan man äta något till om man vill, typ vårrullar. Man kan även blanda i stekta champinjoner om man tycker om det. Stekt ris är jättegott i alla fall!

Någon sugen på receptet?

Stekt ris (Fried rice)
(Ger 1 portion)

0,5 msk rapsolja
ca 30g hackad lök
180g kokt ris
1 st ägg
1 msk soja
1 nypa salt

Instruktioner
Hetta upp en wokgryta (eller stekpanna) med olja och fräs löken. Häll sedan i riset och stek tills smått gyllenbrunt, tillsätt sedan ett lättvispat ägg blandat med soja och salt och rör om.

Jag har ingen bild, men det är gott om man gillar alla ingredienser i alla fall. Jag tycker att det är jättegott och de som smakat det också. Prova gärna! ;)



Postat av: Anonym

Det är så härligt med sommar när man kan göra en massa roliga grejer. =)

2010-07-13 @ 10:07:29
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: