Naanbrödet

Då man är sjuk kan man få tid till att göra sådant man vill göra, men vanligtvis inte hinner. Det finns saker man tar sig tid till, men det finns ju även saker man inte kan ta sig tid till. Att vara sjuk är ganska perfekt på det sättet, om man inte ligger och spyr i sängen såklart. Jag behöver egentligen vila, men det är ju så tråkigt.

Nu är i alla fall brödet klart! Jag vägrade vänta i två timmar, så det fick jäsa i ungefär 45 minuter. Det blev superbra ändå! Jag hade 250grader i ugnen och de stod inne i 8 minuter. Innan dessa gjorde jag två stycken i stekpannan, och de blev nästan godare tycker jag! Men mycket tjockare, så de skulle man ha gjort tunnare och mindre så hade det nog blivit bra!

Brödet blev i vilket fall mycket lyckat! Smakade lite som scones, lite som pinnbröd och lite som något annat. Gott, gott!


Glöm inte att ta reda på eftervärmen!


Har förövrigt roat mig med att kolla på klassikerserier såsom Aladdin, Lilla Sjöjungfrun och Knatte, Fnatte och Tjatte! Kul!



Postat av: Apelsinen

Hahahaha eftervärmen! jag spyr vad kul XD!

Brödet ser jättegott ut!

2011-02-09 @ 16:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: