Dålig. Action. Vad är det som är ett liv egentligen?

Dålig action på facebook. Dålig action på jobbet. Dålig social action. Dålig stekar-action. Jag lovar att jag skulle vara neger om jag hade kunnat vara ute och solat all den tid som jag inte haft något att göra här. Men då hade jag inte hört telefonen när det väl ringer...

Det jag lever på för tillfället är mintté, samma påse ett par gånger. Vågar inte be om mer eftersom att det inte är mitt! Gah!

Har strosat runt webben och kollat Tablet PC's, tweets, bilder, bloggar... det känns som att jag borde skaffa mig ett liv ibland. Men jag vet inte riktigt vad ett liv är... jag har ju ett jobb. Det är väl en stor det av ett "liv"? Ja, det kan jag nog säga att de flesta skulle hålla med om. Men jag känner ju som om jag hade mindre liv än vanligt! Visst jag tjänar pengar, och det är ju bra om man vill ha ett liv. Men det är ju inte direkt storkovan och jag måste ju jobba en hel jäkla del av livet, och jag har ju nyligen börjat!

Man har ju ingen frihet när man har jobb. Man kan ju inte bara ringa en kompis och snacka ett par timmar och man kan inte gå ut och sola eller gå eller dra till en kompis eller vad som helst! Åka och bada! Det kan du ju inte göra. Nu är det inte så att jag whinar efter att ha jobbat i tre dagar, utan jag bara tänker, filosoferar. Jag klagar inte på någonting och jag har det bra på mitt jobb! Faktiskt.

Efter att man jobbat så har man ju pengar - och i och med det frihet. Men ska man ha den frihet man vill ha så ska man ha ett förjävla bra betalt jobb och sedan kunna göra vad man vill resten av sitt liv.
Men det händer ju inte så ofta.

Så man får ta "den gyllene medelvägen" (nej, jag är inte religiös på något sätt (men skulle jag vara det så skulle jag vara buddhist, som den var från början)) och skaffa sig ett jobb inom det man älskar att göra. Så man känner att man får ut något av livet och är lycklig även fast man har ett jobb man måste gå till.

Starta företag
Do it. Now.

Det är ett sätt, om man gillar att vara självständig och vill göra något man älskar på egen hand. Annars finns det nog självklart jobb därute som har med det just du älskar att göra. Men TA TAG I DET. Man kan inte bara sitta och drömma om att någon ska hitta just DIG för det där jobbet du drömt om. Det finns ingen - eller jo, kanske en väääldigt liten - chans!

Jag har hört många smart män och kvinnor prata eftersom jag själv är en nyfiken entreprenör och företagare som älskar det här med personlig utveckling. Så gör det du också, det är så inspirerande och det gör mer för en själv än man tror! Har JAG ett företag så kan banne mig du det också - om det är något du vill!

Allt du planerar inför framtiden... varför inte göra det nu? Det är ju LIVET som passerar medan man planerar inför framtiden. Framtiden passerar hela tiden, sluta drömma om imorgon och upplev idag!

"En dag ska jag bli egenföretagare!" - Varför inte idag?

"Någon dag ska jag våga klippa mig kort." - Varför inte nu?

"Jag städar mitt rum sen..."

"Imorgon ska jag..."

"Sedan..."

"Kanske..."

"I framtiden..."

CUT THE CRAP.

Det blir inte lättare senare. Det blir bara senare. - och då har du redan förlorat värdefull tid av ditt liv.

Så det är dags att ta tag i vad DU vill göra. Och vem vet, du kanske är som mig och har precis tagit studenten? Eller så går du i högskolan? Eller så Går du fortfarande i grundskolan? Gymnasiet? Du kanske redan har jobbat i TJUGO år?
Det spelar ingen roll.

Det kan kännas svårt. Det kan kännas jobbigt. Men det finns så mycket därute i världen som du vill göra, det vet jag. Starta ett företag kan kännas stort och svårt och bara att skaka hand med någon kan kännas jobbigt också. Men vet du vad?

Allt känns svårt i början.

Gör det ändå!

Johannes Hansen
Raymond Ahlgren


Postat av: Pusu

Woo kämpa kämpa alltså! :D

2011-06-10 @ 00:43:51
URL: http://pusukala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: