Steg 1

Nu har jag kommit hem efter en liten övertid på jobbet, typ... har lärt min kollega en liten början till webbdesign. Var kul faktiskt! Dock var det otrooooligt varmt hela dagen idag så det var lite drygt också. Men fick skjuts hem, så det var ju kul och trevligt.

Jag är inte så pedagogisk av mig, men jag tror hon förstod lite av det jag sa. Förklarade lite med hur det hade betydelse för vad filen heter och lite om vad som finns i <head></head> och att <body></body> är där allt syns!

Sedan lärde jag henne lite CSS också, de tre olika sätten. Inte så ingående, för vi lyckades liksom komma bort lite och prova lite komplicerade grejer också. Men det gör inget tror jag! Hon fick med sig <div>, <p>, <h1> och <title> mest. Detta kan hon börja med, och nosa lite på CSS-filen som kom med.

Tror det blir bra! Hoppas på en till lektion snart, så ska jag se vad hon hittat på!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: