Musik Direkt 2011!

Då var det dags! Den årliga spelningen på Joar Blå: Musik Direkt. I år med ett helt nytt band och en helt ny genre. Jag var utom mig av nervositet!

Hela dagen gick smidigt, förutom möjligen att lunchen var en halvtimme sen. Vi låg till och med en och en halvtimme före i soundcheckschemat! (First ever?) Det betydde i och för sig att det blev mycket dötid, men det var helt ok. Sedan började det närma sig spelning...

Först ut på scen gick Risk of Electric Shock (vi alltså) och det började kännas lite bättre. Introt gick med Jocke på bas och Micke på luftbas och sedan körde vi igång! Det gick skitbra, ända tills jag kollade på Jocke och såg honom dra i en av sina strängar för att visa att den gått av... HERREGUD!

Vi fortsatte, men Jocke kutade av scenen och snackade med teknikerna. Låten gick bra och när den tog slut såg jag Jocke vid sidan av scenen med en ny bas i händerna. Det skulle alltså lösa sig?

Vi började på vår andra och sista låt och basen hängde på och det var inga problem! När vi sedan gick av fick jag höra att basen inte var stämd på samma sätt som allt annat och att det förmodligen inte lät superbra. Alla var superarga efter spelningen pga vår otur. Vi kände verkligen att vi hade en chans att gå vidare och det var ju bara ren jävla otur att strängen gick av.

I slutet kom juryn upp på scen och presenterade de som gått vidare. Föga överraskande gick det band alla sagt hela dagen skulle vinna vidare. De andra som gick vidare var däremot en superrolig överraskning, även fast det inte var vi själva... de andra som gick vidare till Länsfinal i Musik Direkt 2011 var X-RAYS OF ANT-ARCTICA!

Jag är så stolt över min sötnos och mina vänner!<3

Fick inga bra konsertbilder (glömde kameran i väskan!) så det blev bara två bilder från deras soundcheck (bara två eftersom kameran sög). Efter MD så firade vi på MAX alla vänner tillsammans!






Imorgon är det kalas!<3





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: