Nyföretagarcentrum



Har äntligen varit hos nyföretagarcentrum!
Vi diskuterade min situation och vi gick igenom boken ovan. Den fyller man i och får på så sätt en affärsplan. Jag fick den av dem, väldigt snällt! Vi gick igenom lite hur man fyller i f-skatteanmälan och vad jag ska göra för att starta mitt företag.

Måste kolla in mina konkurrenter, sätta pris, skriva lite avtal, lära mig bokföra, skriva min affärsplan och göra en budget. Sen kanske det är dags att registrera sig och skaffa f-skattsedel.

Lite tråkigt att det är så mycket att göra innan starten! Är lite nervös inför hur det ska gå med högskolan samtidigt också, men jag tror att det ska gå. Jag vill det!



Postat av: Ida Nath

Åh vad roligt att du ska starta eget! (funderar här jag med faktiskt). Vad är det för något företag du tänkt dig? Lycka till i vilket fall :D

2011-03-19 @ 21:19:15
Postat av: Kellie

Jag tänkte starta inom webbdesign! Det var lite därför jag undrade om ni hade en kod som jag kunde kolla igenom! Haha :)



Men jag hoppas att jag ska kunna starta mitt företag snart och ge fler människor och företag en ny hemsida :)



Vad hade du på G då?

2011-03-19 @ 22:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: